مراحل ایجاد انیمیشن مربوط به ردگیری ذرات تا حدی شبیه به مراحل بالا میباشد:
۲: Name: Particle- Position
Every: 4
When: Time Step
Window: 3 ——> Set
Display Type: Particle Track
Options: Draw Mesh
Release from Injections: All Selected
Close
پس از بستن کلیه پنجره های انیمیشن، میتوان با بررسی هر یک از پنجرههای نمایش ۲ و۳، زاویه دید دلخواه را پیدا نمود.
تعریف مانیتورهای حل
در اینجا سرعت متوسط ورودی به عنوان مانیتور کلیدی حل تعریف میشود.
Solution ——> Monitors ——> Surface Monitors ——> Create
Options: Print to Console, Plot, Write
Window: 4
File Name: v-average-inlet .out
X-Axis: Flow Time
Get Data Every: 1 Time step
Report Type: Mass-Weighted Average
Field Variable: Velocity
Surfaces: Inlet
در این مرحله تنظیمات حل به اتمام رسیده است و مناسب است فایل Case و data مجدداً ذخیره شوند.
البته در اینجا فایل data تنها حاوی مقادیر اولیه حل است و ارزش چندانی ندارد و تنها استفاده آن برای Initialize است.
شروع فرآیند حل:
پس از تکمیل تنظیمات از منوی زیر حل شروع می شود.
Solution ——> Run Calculation
Time Step Size: 0.001 Second
Number of time Step: 500
Max iteration per Step: 50
Calculate
پس از اتمام شبیهسازی، میتوان خروجیهای مختلف مورد نظر را ترسیم و بررسی نمود.
در ادامه برخی از خروجیها به همراه روشهای استخراج آنها آمدهاست.
به منظور پرهیز از طولانیشدن توضیحات، روشهای تولید خروجیهای رایج مانند کانتورها و بردارها نیامده و تنها به درج خروجی اکتفا شدهاست.